2012/05/25

WARZYWA W SOSIE POMIDOROWYM

Ze względu na to, że od jakiegoś czasu jestem wegetarianką postanowiłyśmy z mamą, że co drugi dzień obiad przygotowywuje ja. Z czasem wyszło jednak na to, że niesamowicie gotowanie przypadło mi do gustu i wynajduje coraz więcej ciekawych przepisów.
Warzywa na patelni zna pewnie każdy, tylko jak dobrze wiemy nie są one aż tak smaczne jak te, które przygotowywujemy samodzielnie.
Do warzyw które przygotowałam dzisiaj można dodać wszystkie warzywa które lubicie. Ja, miałam dzisiaj wyjątkowo skąpy ekwipunek.

SKŁADNIKI:

 - 2 cukinie
- 2 papryki
- duża cebula
- 3 ząbki czosnku
- mały przecier pomidorowy
- pieprz
- sól
- bazylia
dodatkowo można dodać:
- por
- 2 pomidory
- 1 bakłażan

Cukinie kroimy w plasterki, później jeszcze na pół (tak samo postepujemy z bakłażanem)

Papryczki kroimy w kosteczkę, tak samo z pomidorem lub innymi warzywami w zależności od gustu.


Cebulę i pora kroimy w paseczki.


Kiedy pokroimy już wszystko, rozgrzewamy na średnim ogniu oliwę.
Wszystkie składniki wrzucamy na rozgrzaną już patelnię (dodajemy trochę wody, żeby składniki nam się nie przypaliły!) i mieszamy.

Dodajemy przypawy (nie oszczędzajcie soli i pieprzu).
Ja osobiście nie przepadam za czarnym pieprzem, więc dodaje kolorowy.


Wszystko dusimy przez około pół godziny pod przykryciem, na sam koniec dodajemy cały słoiczek małego przecieru pomidorowego i dokładnie mieszamy.


I gotowe!


 Choć ja osobiście wolę z makaronem :)

Bon apetit! <3




1 komentarz:

  1. Dzieki za przepis !:) ... Wegetarianka nie jestem,choc malo mi brakuje - tylko 1x w tygodniu jadam mieso z kurczaka albo rybe.Innego miesa nie tykam.Bardzo lubie warzywka i owoce i eksperymenty w kuchni :)
    Jutro rzadze przy garach wiec skorzystam z przepisu ,ale bez makaronu -smakowo wole ryz i kasze,choc ta potrawka bardziej pasuje do makaronu.

    OdpowiedzUsuń

Thanks for every comments.